سلامت

salamatirani

سلامت

salamatirani

هتل‌های ارزان‌قیمتِ نزدیک فرودگاه

هتل‌های ارزان‌قیمتِ نزدیک فرودگاه

 

بودجه ای که برای هر سفر در نظر داریم، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخابِ هتل برای اقامت است، به‌خصوص که در اکثر سفرها، یکی از بخش های قابل توجه هزینه‌ها به اقامت اختصاص پیدا میکند.

 

چگونه هتل‌های ارزان‌قیمت رزرو کنیم؟

بسیاری از وبسایت های رزرو هتل طبق قراردادهایی که با هتل دارند، میتوانند گاهی نرخ اقامت را پایین تر از همیشه اعلام کنند. بنابراین اگر به دنبال هتل ارزان هستید میتوانید در بازه های زمانی مختلف به این وبسایتها سر بزنید.

نرخ هتل‌ها به دلایل مختلفی هم‌چون تغییر فصل و کم شدن مسافر و یا رویدادهای خاص که منجر به ورود تعداد زیادی مسافر میشود، در نوسان است. خوشبختانه، عضویت در وبسایت‌های رزرو هتل به شما کمک می‌کنند تا از این تغییرات آگاه شوید و بتوانید بهترین هتل ارزان را با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنید.

 

درجه‌بندی هتل‌ها

هرچند تعداد ستاره‌های یک هتل از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، اما به‌تنهایی کافی نیست. عوامل دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر تعدد ستاره‌های یک هتل، آن‌ها را هم باید مد نظر داشت و بر اساس مجموع آن‌ها انتخاب درستی انجام داد.

کیفیت غذا و سرویس هتل، امکانات پذیرایی، چشم‌انداز هتل، تنوع اتاق‌ها، اندازه و امکانات داخلی اتاق‌ها، امکانات رایگان هتل نظیر استخر، محل ورزش، سهولت دسترسی به اطراف و موقعیت، دسترسی به اینترنت بی‌سیم، آشنا بودن کارمندان هتل به زبان انگلیسی در سفرهای خارجی، دکوراسیون داخلی اتاق‌ها و… در کنار تعداد ستاره‌های هتل، تعیین‌کننده‌ی کیفیت واقعی هتل‌ها هستند.

از سویی دیگر ممکن است برای کسی که نوع هتل برای او در اولویت نیست، هتل چیزی بیش از محل خواب نباشد که در این صورت بسیاری از مواردی که پیش‌تر ذکر شد،اهمیت چندانی نخواهد داشت. از همین‌رو، برای چنین سفرهایی رزرو یک هتل ۵ ستاره و حتی ۴ ستاره، چندان منطقی به نظر نمیرسد.

 

نکاتی که نباید از یاد برد!

اگر برایتان مقدور است، به منظور رزرو هتل ارزان، هتل خود را یک و یا دو ماه قبل از سفر رزرو کنید، چرا که احتمالا در این صورت بتوانید با قیمت مناسب تری رزرو کنید و اگر هم بخواهید رزرو خود را کنسل کنید، هزینه‌ی اندکی از مبلغ پرداختی شما کسر و مابقی به شما عودت داده می‌شود.

اگر صبحانه هتل رایگان نباشد، ممکن است برایتان هزینه‌بردار باشد. هرچند برای مسافرانی که به قصد کار و تجارت سفر می‌کنند، گزینه بسیار خوبی است، اما برای آن دسته از افرادی که برای دیدن مکان‌های دیدنی یک شهر رفته‌اند، احتمالاً پیدا کردن کافه‌ای در شهر و خوردن صبحانه‌ی مخصوص آن شهر، خالی از لطف نخواهد بود و البته که ارزان‌تراز صبحانه هتل هم تمام می‌شود.

 

هتل‌های نزدیک فرودگاه مناسب چه اشخاصی است؟

هتل‌های نزدیک به فرودگاه برای افرادی که باید کار از پیش تعیین‌ شده‌ای را در مدت زمان محدودی انجام دهند، بسیار ایده‌آل خواهد بود.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه برای مسافران زیر مناسب است:

· افرادی که ممکن است به بلیط پروازهای لحظه آخری نیاز داشته باشند.
· کسانی که پروازشان دارای تأخیر بوده و یا کنسل شده است.

 

ویژگی‌های هتل‌های نزدیک به فرودگاه

آن دسته از افرادی که به قصد تجارت سفر می‌کنند، هتل‌های نزدیک به فرودگاه را برای اقامت ترجیح می‌دهند، همینطور برای کسانی که مایل به استراحت بین دو پرواز خود هستند، جز بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. فرض کنید پروازی مثلاً به دلیل شرایط بد جوی عقب افتاده است، در این صورت اقامت در یک هتل ارزان قیمت در نزدیکی فرودگاه، انتخابی ایده آلی برای مسافر است.

 

خدمات ترانسفر

اگرچه امروزه نرم‌افزارهای آنلاین تاکسی، نقش پررنگی برای مسافران مشتاق و علاقه‌مند به تکنولوژی ایفا می‌کنند، اما هنوز هم برای تمام مسافران یک ترانسفر سریع فرودگاهی از سوی هتل، بعد از یک پرواز طولانی و خسته کننده، ویژگی بسیار ایده‌آلی است. اغلب مسافران پیش از رزرو هتل، این سرویس را چک می‌کنند، زیرا گزینه‌ای مهم در انتخاب هتل محسوب می‌شود. برای شهرهای بزرگی که فرودگاه آن شهر در فاصله دوری از مرکز آن قرار گرفته است، زود رسیدن به هتل امتیاز مثبتی برای مسافران است. بنابراین از میان هتل‌های آن شهر، هتلی که نزدیک‌ترین فاصله را به فرودگاه دارد و خدمات ترانسفر رایگان نیز برای مسافر تدارک دیده است، در صدر لیست انتخاب‌ها قرار خواهد گرفت.

بیماری عروق کرونری

بیماری عروق کرونری

 

بیماری عروق کرونری زمانی رخ می دهد که رگ های خونی بزرگ در اطراف قلب دچار بیماری شود. کرونری به معنای اطرف قلب است. این بیماری می تواند بر روی قلب شما اثر بگذارد به همین خاطر باید مراحلی را برای پیشگیری از بروز آسیب به شریان های قلب در نظر داشته باشید.

 

بیماری عروق کرونری چیست؟

بیماری عروق کرونری به تجمع پلاک ها در شریان ها اشاره دارد. این پلاک ها زمانی تشکیل می یابند که کلسترول در بدن تجمع می یابد و شروع به مسدود کردن جریان خون غنی از اکسیژن می شوند. با گذشت زمان این شرایط جریان خون از طریق شریان را محدود می کند و باعث ایجاد خطرات حاد و جدی در افراد می شود.

 

علائم و نشانه های موجود

اگر نشانه های زیر را داشتید بلافاصله با پزشک مشورت نمایید زیرا این نشانه ها می تواند بر روی عملکرد قلب هم اثر بگذارد:

– تنگی نفس: زمانی که انسداد در شریان های کرونری افزایش پیدا می کند عضلات قلب نمی توانند پمپاژ را به درستی انجام دهند. اگر قلب نتواند منبع خون کافی را در اختیار بدن قرار دهد ممکن است در تنفس مشکل داشته باشید

– درد در قفسه سینه: درد یا ناراحتی در قفسه سینه معمولا در سمت چپ یا میانه قفسه سینه دیده می شود. این درد زمانی رخ می دهد که شما در استرس فیزیکی و روحی قرار داشته باشید.زنان این درد را در فک، گردن، بازو یا کمر تجربه می کنند.

 

نشانه های حمله قلبی

نشانه های بیماری قلبی می تواند به اسیب به قلب منجر شود. اگر عروق کرونری کاملا مسدود شوند، این شرایط می تواند به حمله قلبی منجر شود. نشانه های حمله قلبی عبارت است از :

– درد در شانه یا باوز
– فشار سنگین و درد در قفسه سینه
– درد در فک یا گردن
– درد در کمر یا شکم
– تنگی نفس
– تعریق
– عرق سرد
– حالت تهوع
– سبکی سر

زنان زمانی که دچار حمله قلبی می شوند ممکن است نشانه های متفاوت تری نسبت به مردان داشته باشند. به عنوان مثال آن ها ممکن است درد در کمر یا درد در فک، تنگی نفس، حالت تهوع و استفراغ را تجربه نمایند.

 

علل و فاکتورهای خطر

بیماری عروق کرونری قابل پیشگیری است. شما می توانید به کمک درمان های خانگی و درمان های معمولی از این شرایط پیشگیری کنید و خطر آن را کاهش دهید. در ادامه برخی از علل رایج بیماری عروق کرونری را با هم مرور می کنیم:

– کلسترول بالا: کلسترول شکلی از چربی است که دو گونه خوب و بد دارد. زمانی که سطح کلسترول بد خون افزایش می یابد بدن دچار مشکل می شود. یکی از این مشکلات بروز بیماری های قلبی است.

– فشار خون بالا: فشار خون بالا بر روی رگ های خونی فشار می آورد و باعث ایجاد اسیب به شریان ها می شود و حملات قلبی، نارسایی قلبی و سایر شرایط حاد را ایجاد می کند. این گزینه قاتل خاموش در نظر گرفته می شود زیرا ممکن است بی سر و صدا توسعه یابد.

– دیابت یا مقاومت به انسولین

– سبک زندگی ساکن و بدون تمرینات ورزشی

– سیگار کشیدن

فاکتورهای خطر

شما می توانید فاکتورهای خطر بیمار یهای عروق کرونری را با تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی خود کنترل کنید.

برخی از فاکتورهای خطر رایج برای بیماری عروق کرونری عبارت است از :

– مرد بودن: مردان بیشتر از زنان در معرض خطر هستند.

– سابقه خانوادگی: برخی از افراد ممکن است در خانواده خود فردی را داشته باشند که بیماری قلبی دارد. این شرایط می تواند خطر ابتلای فرد را به بیماری های قلبی افزایش دهد.

– سن: قلب و رگ های خونی با گذشت زمان کارکرد خود را از دست می دهند

– سیگار کشیدن

– سطح استرس بالا

– فعالیت اندک فیزیکی

– اضافه وزن داشتن و چاق بودن

– التهاب در بدن

– آپنه خواب

– دیابت

– فشار خون بالا

– کلسترول بالا

 

روش های طبیعی برای ریکاوری از بیماری عروق کرونری

روش های طبیعی برای ریکاوری از بیماری عروق کرونری

روش های طبیعی وجود دارد که می تواند شرایط شما را بهبود ببخشد. درمان بیماری های عروق کرونری در برگیرنده روش های طبیعی هم هست. این روش ها عبارتند از:

برای سلامت قلب غذا بخورید:

از آنجایی که سطح کلسترول بد خون بر روی قلب اثر می گذارد باید تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. غذاهای سرشار از فیبر محلول گزینه خوبی برای شما هستند. باید از خوردن چربی های اشباع شده یا ترانس خودداری کنید زیرا تبدیل به کلسترول بد می شوند. مواد غذایی همچون غلات کامل، حبوبات، شیر کم چرب، میوه های خام یا پخته شده، ماهی، سیر، آجیل ها و روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سطح کلسترول خود را با ورزش کاهش دهید:

تمرینات ورزشی از هر نوعی که باشد می تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد. این موضوع مانع از تجمع پلاک ها در خون می شود و سطح کلسترول خوب خون را بیشتر می کند. فعال بودن می تواند سایر شرایط را هم بهبود ببخشد.

وزن خود را کاهش دهید:

مطالعات مختلف نشان می دهد برنامه کاهش وزن تعریف شده می تواند نتایج درمانی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونری را بهبود ببخشد. سعی کنید وزن خود را در حد متعادل نگه دارید.

استرس خود را مدیریت کنید:

استرس می تواند به قلب اسیب وارد کند. اگر استرس زیادی دارید ممکن است به بیماری قلبی، فشار خون بالا، درد در قفسه سینه و سایر بیماری ها مبتلا شوید. مطالعات مختلف نشان می دهد استرس مزمن با التهاب مرتبط است. از روش هایی همچون مدیتیشن، یوگا و تمرینات ورزشی برای کاهش استرس خود استفاده کنید. از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید و دعا کردن را فراموش نکنید.