سلامت

salamatirani

سلامت

salamatirani

علل ناباروری در مردان


علل ناباروری در مردان گرداوری شد

علل ناباروری در مردان

 

ناباروری یعنی عدم توانایی در باروری در طول یک سال رابطه جنسی بدون استفاده از هیچگونه روش جنسی که در برخی از مواقع زنان و در برخی از مواقع نیز مردان عاملی برای این بیماری به شمار می روند. علل ناباروری بسیار متنوع است ، اما در این مطلب ، قصد داریم تا شما را با شایع ترین علل ناباروری در مردان آشنا کنیم.

ناباروری در مردان اغلب به دلیل تغییرات نامحسوس در سیستم بیضه ها ، تولید اسپرم و لوله اسپرم بر می باشد. در برخی از مردان تغییر در میزان هورمون های جنسی عاملی مهم برای ناباروری محسوب می شود. یکی از مهم ترین علل ناباروری در مردان بیضه ای است که در داخل کیسه بیضه نزول نکرده باشد. معمولا این نزول بیضه باید در سنین بلوغ صورت پذیرد ، اما اگر به هر دلیلی رخ ندهد ، فرد با ناتوانی جنسی و ناباروری روبرو خواهد شد.

واریکوسل یکی دیگر از دلایل ناباروری جنسی به شمار می رود. واریکوسل یعنی واریسی شدن رگ های داخل بیضه که در عمل خونرسانی مشکلاتی را پدید خواهد آورد. هرچه درجه واریسی شدن بیشتر شود ، ناباروری مردان نیز افزایش خواهد یافت. این بیماری به سرعت درمان پذیر بوده و در اکثر موارد توانایی جنسی برای باروری به فرد باز می گردد.

وجود بیماری های سرطانی در فرد عللی برای ناباروری در مردان بشمار می رود. برخی از مردان در حین ابتلا به سرطان باید از درمان های شیمیایی نیز بهره ببرند. معمولا این درمان های شیمیایی بر روی سیستم های مختلف بدن تأثیرگذار بوده و ممکن است فرد را با مشکلاتی همراه سازد. بیماری های خود ایمنی بدن نیز از دیگر علل ناباروری در مردان بشمار می روند. ممکن است که خود ایمنی در بدن مرد یا حتی در بدن زن وجود داشته باشد و هر نوع تغییر در شرایط عادی بدن را به عنوان یک عامل مزاحم در نظر گیرد و سعی در نابودی آن داشته باشد ، اسپرم یکی از قربانیان این بیماری ها خواهد بود.

علل ناباروری در مردان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.