سلامت

salamatirani

سلامت

salamatirani

بیماری های چشمی با پیگیری

بیماری های چشمی با پیگیری فوری گرداوری شد

بیماری های چشمی با پیگیری فوری

 

بیماری در هر جایی از بدن ما اتفاق می افتد اما آنچه که در این بین از اهمیت ویژه ای برخوردار است در ارتباط با بیماری های مربوط به چشم می باشد که در انواع مختلفی وجود دارد. از ابین این انواع مختلف درصدی از آنها با اهمیت بیشتری روبه رو هستند که باید هرچه سریع تر مورد پیگیری و درمان قرار گیرد. در ادامه به برخی از مهم ترین بیماری های چشمی که امروزه با شیوع بیشتری همراه هستند اشاره خواهیم کرد.

از بیماری های چشمی که می تواند بر روی ظاهر شما بسیار تأثیرگذار باشد در ارتباط با لوچ شدن چشم ها خواهد بود. در چنین مواردی یکی از چشم های شما کاملا سالم است ، اما چشم دیگری با کمی انحراف مشاهده می شود بنابراین فرد هیچ گاه از یک نگاه مستقیمی برخوردار نخواهد بود و این خود یک نقص به شمار می رود. این بیماری باید هرچه سریع تر مورد پیگیری و درمان قرار گیرد ، زیرا در این صورت می توان از دائمی شدن این مشکل تا اندازه ی زیادی پیشگیری نمود.

بیماری چشمی شایع دیگر که به نوعی در زمره ی بیماری های چشمی خطرناک نیز تلقی می شود در ارتباط با بیماری آب سیاه چشم خواهد بود. معمولا افرادی که درجه بالایی از فشار خون را تجربه می کنند یا اینکه افرادی هستند که شرایط خاصی از بیماری ها همانند دیابت کنترل نشده دارند ، به بیماری آب سیاه چشم یا گلوکوم مبتلا خواهند شد. در صورتی که علائم مربوط به این بیماری را مشاهده می نمایید ، بهتر است تا برای پیشگیری از آسیب های احتمالی هرچه سریع تر برای درمان نیز اقدام نمایید.

یکی از تأثیرات بسیار مخرب افرایش قند خون ، تجمیع این قند خون در داخل رگ های مختلف خواهد بود. جمع شدن خون در داخل مویرگ های باریکی همانند مویرگ های چشمی می تواند به بیماری های مختلفی مثل آب مروارید نیز تبدیل شود. بیماری آب مروارید با افزایش سن شیوع بیشتری پیدا می کند و معمولا افرادی که در سنین بالا هستند درصدی خفیف تا شدید این بیماری را تجربه خواهند کرد. بنابراین بسیار مهم است که برای مختل نشدن دید خود برای بررسی های دوره ای به نزد چشم پزشک مراجعه نمایید.

Macular Degeneration نوع دیگری از بیماری های چشمی می باشد که معمولا به سن وابسته می باشد و در کسانی که در طول دوره زندگی خود از ویتامین های خاصی استفاده نمی کنند بیشتر از سایر افراد اتفاق می افتد. این بیماری متأسفانه می تواند به کوری منجربه شود . بیماری مورد نظر بیماری چشمی است که به صورت مزمن و بسیار آرام پیشروی خواهد کرد و معمولا در طول یک دوره طولانی تأثیرات خود را بر جای می گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.