سلامت

salamatirani

سلامت

salamatirani

درمان سنتی در بیماری دیابت


درمان سنتی در بیماری دیابت گرداوری شد

 

درمان سنتی در بیماری دیابت

 

دیابت یا مرض قند ، بیماری است که در افراد به دلایل مختلفی میزان قند خون بالاتر از حد نرمال قرار دارد. در نتیجه این قند خون در جزء جزء بدن آنها رخنه کرده و می تواند شرایط لازم برای کاهش خونرسانی و تغذیه ی مناسب را پدید آورد. معمولا بیماران دیابتی باید به دقت از بیماری خود باخبر باشند و از هرگونه عفونتی جلوگیری نمایند. باکتری ها محیط دارای قند را بسیار دوست دارند و در نتیجه عفونت هایی همچون عفونت در پا و . . . بسیار شایع است. درمان گیاهی یا درمان سنتی بیماری دیابت توسط داروهای مختلف از جمله مباحثی است که امروزه بسیار به آن توجه می شود.

برخی از افراد وجود دارند که سیستم بدن آن انسولین کمی ترشح می کند ، این افراد با درمان های شیمیایی یا درمان های گیاهی به خوبی می توانند بیماری خود را کنتزل نمایند. اما در کنار این درمان ها باید به ورزش و کاهش وزن خود هم اهمیت فراوانی بدهند. اما افرادی که تنها با انسولین علائم بهبودی در آنها رخ می دهد ، در داخل بدن خود انسولینی ترشح نمی کنند و نیاز به دریافت خارجی این ماده دارند.

همانطور که می دانید مصرف انگور در افراد مبتلا به دیابت باید محدود و در مواردی ممنوع شود ، اما دانه ی داخل انگور می تواند بسیار مفید باشد. این دانه ها جدا کنید و آنها را خرد یا له کنید و از عصاره ی آن مصرف نمایید. دانه ی انگور می تواند قند خون شما را کاهش دهد. در کنار دانه انگور ، یکی از گیاهان دارویی دیگری که بسیار مورد تأیید مصرف کنندگان قرار دارد ، برگ انجیر خواهد بود. در حقیقت شما می توانید این برگ را همانند قرص ناشتا ، در صبح و قبل از صبحانه میل نمایید تا قند خون بالای صبحگاهی شما را کاهش دهد. در این حالت باید میزان مصرف انسولین شما کمی کاهش داشته باشد تا دچار افت قند خون نشوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.